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커피전문점 아이스커피, 얼음 등에서 식중독균 등 검출

가디언이십일 2010. 2. 4. 01:31

커피전문점 아이스커피, 얼음 등에서 식중독균 등 검출
여름철 기호식품, 깨끗한 손과 얼음으로  

 

 

식약청은 지난 5월 14일부터 녹색소비자연대와 공동으로 전국 153개 커피전문점에서 아이스커피, 팥빙수, 얼음 등 300건의 관련제품을 조사한 결과, 18개 매장 21건에서 판매되는 아이스커피와 얼음에서 황색 포도상구균, 대장균군이 검출되고, 기준 초과 세균이 검출 되어 행정처분 했다고 밝혔다.

 

또한, 관련 업체에 대해 종업원 손씻기 등 개인위생 관리를 철저히 할 것과, 매장에서 사용되는 제빙기, 분쇄기, 용기, 조리기구 등은 반드시 사용 전·후에 소독 및 세척하도록 지시했다고 설명했다.


한편 식약청은 일교차가 커져 식중독 발생 가능성이 높아지고 여름철 무더위로 시원한 음료와 얼음을 이용한 제품의 소비가 증가할 것으로 예상됨에 따라, 커피전문점 등 해당업체에 종사자의 개인위생관리를 철저히 하고 제빙기 등 조리기구의 위생취급에 만전을 기할 것을 당부하고, 앞으로 각 시·도 및 소비자단체와 협력하여 지속적으로 지도 점검하며, 특히 관련 협회를 통해 자율지도 강화와 교육·홍보를 실시할 계획이라고 밝혔다.

 

The Korean Food and Drug Administration from last May 14th with the green consumer regiment the result which with commonness investigates the ice coffee, the red bean shaved ice with syrup and the ice etc. 300 proposal related product from nationwide 153 coffee specialty shops, the yellow staphylococcus, the coliform army was detected from the ice coffee and the ice which are sold from 18 shop 21 cases, the standard excess germ was detected and revealed administrative measure.


Also, about the relation enterprise the employee hand washing the ice making machine which is used from the thing and the shop which etc. personal hygiene will manage thoroughly, the pulverizer and courage, logic organization etc.
certainly disinfecting and in order to wash before * after using, instructed, explained. The Korean Food and Drug Administration the diurnal range became larger meantime and the food poisoning occurrence possibility came to be high, being forecast with the fact that consuming the cool beverage and the product which uses the ice will increase with the summer season sultriness according to, does the personal hygiene management of the worker thoroughly at the coffee specialty shop etc.


corresponding enterprise and the fact that will promise a perfection in hygienic handling of the ice making machine etc. logic organization, asks to do something in future each at the time of * and cooperates the map inspects continuously, relation association leads specially and with the consumer group and * the plan which will execute a public information revealed with autonomous map reinforcement educates.
 

 

 

정창곤 기자   oldpd@paran.com

 

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